Jumaat, 19 Ogos 2011

mak!!!! Ular!!

Nurul Ashikin | 7:23 PG |
 Assalamualaikum...sejak 2 hari sudah saya x dapat nak buat CATATAN BARU dalam blog.May be sebab blog saya sedang di updatekan sistemnya :(    Ada banyak cerita yg terjadi yang terpaksa saya tangguhkan untuk diceritakan




kisah ni berlaku hari Rabu sudah (''.) iaitu hr NUZUL QURAN.Ni kisah benar tau berlaku kat saya sndiri :(



Waktu dah petang jadi saya bantu kak dan  mak ke dapur. (> <)... kakak ada kat depan.. mak pulak kena pergi sekolah sbb ada majlis berbuka puasa di sekolah (mak tukang kebun sekolah)


Maknanya saya sorang2 kat dapur ... Saya decide nak letak surat khabar di dalam kabinet dapur (tolong imagine rumah kampung ek)Saya pun teruskanlah keja2 meletakkan surat khabar tanpa menyedari yang saya sedang diperhatikan ...... Sampailah kerja saya hampir selesai, barulah saya nampak MAMAT/MINAH ular tu berada dalam posisi nak mematuk   ( 0    0 )      makkkkkk!!!!! ular!!!!!  jarak saya dan DIA sederhana jauh.maknanya saya ada peluang nak ambil langkah seribu....


Dengan gaya bebas saya berlari ke arah ruang tamu... mujur ada ayah dengan abang ipar... susah payah dalam keadaan termengah2 saya bagitau kat diorang  "ayah! ada, ada, ada, ular" separuh berbisik (hek eleh macam ular tu dengar)... sempat lagi saya berlari mencari buluh (ular fobia kat buluh).....saya pun bawak buluh tu dan kasi kat ayah... ayah dan abang iparpun ke dapur ..


Ayah pun jadi penonton macam saya sajalah...yang membunuh ular tu abang ipar saya wakakakka.... kitaorang takut, geli,seram ngan rupa ular tu...rupa ular tu agak2 macam hantu kot eheh.Ular tu kecil ja saiz nya.. warna hitam plus kuning. kata ayah itu ular tedung sela kalau kena tu comform jalan...


Saya terpaku seketika, bersyukur ke hadrat ILAHI sebab Dia melindungi saya dan saya masih boleh meneruskan hidup lagi amin.... kalau sempat nanti saya nak masukkan entry abg ipar dengan pontianak... tunggu ja kalau saya lapang




wasalam ("o)





Comment With:
OR
The Choice is Yours!

1 ulasan:

Apesal.com