Isnin, 28 November 2011

Golongan wanita mengikut jenis pemakaian mereka

Nurul Ashikin | 8:50 PG |

Assalamualaikum wbt.

Saya rasa sangat tersentap dengan cara awek2 cun zaman sekarang berpakaian.Dah memang Allah jadikan wajah perempuan cantik...malah susuk tubuh yang indah..jadi masing2 tak nak kalah lah dalam menonjolkan kecantikan fizikal mereka... aduhai~ sedihnya saya..Tentunya ramai lagi yang bersedih macam sayakan~ atas sebab itu saya nak kongsikan dapatan saya mengenai aurat wanita................Saya kelaskan cara pemakaian kepada 5 golongan

  1.  Free hair dan pakaiannya seksi meksi
  2.  Free hair tapi pakaiannya tak seksi
  3. Bertudung tetapi mak ai seksinya mengalahkan model 
  4. Bertudung dan menutup aurat menurut syarak.....
  5. Berhijab, berpurdah dan berpakaian seperti isteri nabi2
    Agak-agak korang dari golongan mana? Yang mana yang patut korang ikut?


    golongan 1

    golongan no 2.. ini masih dikira tidak bertudung ya kawan2

    golongan 2 sopankan... tapi masih dikira tidak menutup aurat (saja ambik gambar ni kalo ambik gambar wanita ISLAM nanti marah pulak )



    errr..ni golongan 1 dan 3

    ahah~ ni dia golongan 4..comeyyyykan

    Golongan 5

    pakaian isteri-isteri para Nabi
    Sabda Rasulullah s.a.w. : 

    "akan datang ummatku di akhir zaman terdiri dari kaum wanita yang mana mereka itu berpakaian dalam keadaan telanjang, di atas kepala mereka berbonggol-bonggol seperti belakang unta. mereka ini dilaknat oleh Allah dan tidak masuk mereka itu ke dalam syurga, serta tidak dapat menghidu baunya. dan sesungguhnya wangian syurga itu di dapati jarak perjalanan lima puluh ribu tahun perjalanan." (sokhih bukhori) 

    Sila ambik perhatian..

    Pendapat pendapat jahil wanita-wanita islam masa kini
    •  Tutup aurat semua, sudah pasti masuk syurga ke..? Kamu Tuhan ke..?
    •  Tudung labuh pun buat dosa mengumpat orang...Walau kami pakai (seksi), hati kami baik...
    •  Pakai jarang ke...ketat ke...itu hak kami. Kalau tak suka, (lelaki) jangan tengok..!!
    • Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang pada individu yang memandang kami. Seksi itu sangat subjektif..
    •  Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa..
    • Salah ke kami pakai macam ni. Tutup aurat itu bagus. Tapi kami tak mahu jadi hipokrit. Ini adalah diri kami yang sebenar...
    •  Suka hati kamilah pakai macam ni. Kami tidak ganggu hidup orang lain...
    •  Apa yang kami buat (pakai) adalah antara kami dengan Tuhan..ALLAH lbih mngthui....
    •  Ini fesyen... tak salah mengikut fesyen...takkan kita mahu ketinggalan zaman..
    • . Kami pakai (seksi) macam ni mengikut arahan photographer/ pengarah filem untuk menyesuaikan dengan scene..apa boley wat...cari rzki....
    •  Bukan kami tidak mahu menutup aurat, cuma masanya belum sampai lagi...tunggu dulu ye.. 
    Sumber:peanut jambu  
    Contoh terbaik saya saya boleh googlekan

    tutup auratmu dengan melabuhkan tudung hingga melepas dada.... ada dalam ALQURAN bukan rekaan saya

    Nota hijab:wanita2 islam please.. matlamat anda tidak akan menghalalkan cara.Jangan bercakap sembarangan bab hukum Allah.. baik korang diamkan dari...takut tak terjawab dalam kubur nanti.....

    Korang tolong fikir yang last ni golongan yang mana ? V(~__^)~

     Sekian Wasalam

    Comment With:
    OR
    The Choice is Yours!

    7 ulasan:

    Apesal.com