Jumaat, 27 Januari 2012

Selsema ke Selesema?

Assalamualaikum wbt
Seumur ini saya fikir ejaan Selsema adalah benar... Tapi hari ini anak murid dah tegur daaaaa 



"Cikgu, salah ejaan cikgu tu... selesema la cikgu bukan selsema

Toinggggg~ adoiii terasa buah nyoq jatuh atas kepala ini  gedebushhhhh ... salah weiiiii... awat la boleh salah faham tentang perkataan Selesema seumur hidup ini.....
Mak maaf kan ku kerana kejahilan dalam ejaan perkataan selesema |
hehehhe...saja nak ulang taip perkataan ni banyak kali kot2 lepas ni tak buat salah lagi


Lepas tu saya check dalam buku rujukan....termenung jap... kemudian dalam hati saya berkata | ala2 monolog | "ish ish... teruknya aku"


Moralnya:kadang2 ALLAH bagi ilham kepada orang yang lebih muda untuk memperbetulkan kesalahan orang2 dewasa... 

so kawan2 ..jangan marah ek kalau anak2 anda menegur... Itu caranya ALLAH mengingatkan kita bahawa yang tua tak semestinya tak pernah buat silap...ye tak?

Sekian Wasalam






5 ulasan:

EnciK AxixOu berkata...

saya pown pernah d'tegur oleh budak kecik salah eje . tampa or tanpa sebenarny . haaa

Ungu Violet berkata...

biasa la tu..tershasul..:)

Nur Kiasatina ^_^ berkata...

Hi ! Awesome blog ! Done follow you ! I will always support u ! Chill :)

http://secret-domokun.blogspot.com/

mama aini berkata...

assalam nurul..he2x.. mama pun pernah tersalah eja !!! ..

Pondok Usang berkata...

setiap manusia pasti melakukan kesilapan.. Salam MaulidurRasul... =)